شرکت پلیمر آرنگ پارس وارد کننده مواد اولیه شیمیایی و‌پلیمری در سال 1398 به عضویت انجمن وارکنندگان مواد شیمیایی استان تهران درآمد.

شرکت پلیمر آرنگ پارس وارد کننده مواد اولیه شیمیایی و‌پلیمری در سال 1373 به عضویت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درآمد.

شرکت پلیمر آرنگ پارس وارد کننده مواد اولیه شیمیایی و‌ پلیمری در سال 1395 به عضویت اتحادیه صنف تهیه کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی تهران درآمد.

Polyvinyl Alcohol

آشنایی با موضوع

پلی ونیل الکل یک پلیمر سنتزی محلول در آب و به صورت پودر سفید رنگ یا کرم قابل ذوب می باشد که در دمای 230 درجه سانتی گراد تجزیه می شود. پلی وینیل الکل از یک خاصیت بسیار جذاب برخوردار است و آن، قابلیت تجزیه بیولوژیکی است. مونومرهای وینیل الکل ضعیف هستند و پلی وینیل الکل از جایگزینی گروه استات در وینیل استات با گروه های هیدروکسیل تهیه می شود. پلی ونیل الکل اولین بار توسط (Berg، Havhnel،Hermann) در سال 1932 ساخته شد و از واکنش مبادلی استر بدست آمد پس از پیشرفت غیر منتظره ای که در سال 1938 به وسیله (Tomanasi، yazawa، sakurata) در تولید فیبرهای استالیزه مقاوم به آب بدست آمد. یک سرمایه گذاری اقتصادی بزرگ به ویژه در ژاپن برای تولید فیبر، انجام گرفت. از آن زمان به بعد کاربردهای بسیار فراوان نظیر آهارزنی الیاف، روکش ها، چسب ها و کالاها قالبگیری شده، گسترش پیدا کرد. در حال حاضر حدودا 500,000  تن در سال در کل جهان برای کاربردها PVA مصرف می شود. خواص پلی وینیل الکل: پلی ونیل الکل در حالت خشک پایدار، بدون بو، غیررسمی و برای حمل با دست ایمن و دوستدار محیط زیست است. با این حال باید مراقب بود تا میزان گرد و غبار در هنگام حمل و نقل و ذخیره سازی به حداقل برسد تا از انفجار غبار جلوگیری به عمل آید. از ونیل الکل میتوان برای ساخت فیلم و پوشش هایی استفاده کرد که دارای قدرت کششی و انعطاف پذیری بالا هستند و در برابر نفوذ اکسیژن، دی اکسید کربن و دیگر بخارها مقاومند. پلی وینیل الکل در آب سرد و گرم محلول است. بقیه ویژگی ها با هم برابر هستند، درجه هیدرولیز بالاتر، حلالیت کمتر را سبب می شود. کارایی های خاص پلی وینیل الکل با درجه هیدرولیز و گرانروی متغیر است. درجه هیدرولیز بالاتر باشد، مقاومت نسبت به آب نیز بهتر خواهد بود. کارخانه های تولید کاغذ درجات مختلفی از پلی ونیل الکل را با توجه به خواص مورد نیاز انتخاب می کنند مثل مقاومت در برابر آب و روغن و همینطور قابلیت جوهرپذیری. در بازار منسوجات، جایی که از پلی وینیل الکل در مرحله آهار زدن نخ ها استفاده می شود تا در طول فرایند بافندگی پاره نشوند، پلی وینیل الکل براساس نوع نخ، نوع ماشین و ترکیبات دیگر محلول آهار زنی،گرانوروی، مقاومت در برابر سایش و سهولت حذف محلول بعد از پارچه بافی، محلول آبی پلی وینیل الکل نسبتا اسیدی است و مستعد رشد قارچ می باشد. رطوبت مثل یک نرم کننده عمل می کند و باعث کاهش قدرت کششی می شود ولی باعث افزایش ازدیاد طول و آستانه پارگی می شود.

یک ترکیب آلی با فرمول CH3CO2CHCH2 است.مایع بی رنگ با بوی تند، آن را مقدمه ای برای استات پلی وینیل، پلیمر مهم در صنعت است.

تولید
ظرفیت تولید در سراسر جهان از مونومر وینیل استات (VAM) در 6154000 تن / سال در سال 2007، تخمین زده می شد با اکثر ظرفیت متمرکز در ایالات متحده (1585000 تمام در تگزاس)، چین (1261000)، ژاپن (725000) و تایوان (650000) . متوسط لیست قیمت برای سال 2008 $ 1600 / تن بود. Celanese بزرگترین تولید است (حدود 25٪ از ظرفیت در سراسر جهان)، در حالی که دیگر تولید قابل توجه عبارتند از چین شرکت پتروشیمی (7٪)، چانگ  چون گروه (6٪) و LyondellBasell (5٪). شایان ذکر است که شرکت پلیمر سازان زمرد نیز همگام با بزرگان این صنعت ونیل استات با استفاده از تکنولوژی های جدید محصولاتی با کیفیت عالی تولید کرده است که از افتخارات ایران اسلامی مان بوده است

این یک ماده کلیدی در (مبلمان-چسب) است.

 نحوه تهیه تولید کننده رزین:

قسمت اصلی فرایند تولید شامل واکنش اتیلن و اسید استیک با اکسیژن در حضور یک کاتالیزور پالادیوم است.

C2H4 + CH3CO2H + 1/2 O2 → CH3CO2CHCH2 + H2O
واکنش های جانبی اصلی احتراق پیش سازهای آلی است. وینیل استات یک بار توسط hydroesterification آماده شد. این روش شامل علاوه بر فاز گاز اسید استیک به استیلن در حضور کاتالیزور فلز. با این مسیر، با استفاده از جیوه (II) کاتالیزور، وینیل استات برای اولین بار توسط Klatte در 1912. تهیه  شده بود روش دیگر مربوط به وینیل استات شامل تجزیه حرارتی دی استات :ethylidene

(CH3CO2)2CHCH3 → CH3CO2CHCH2 + CH3CO2H

پلیمریزاسیون تولید کننده رزین

پلیمریزاسیون برای پلی وینیل استات با دیگر مونومر می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای آماده سازی کوپلیمرهای مانند اتیلن وینیل استات (EVA)، وینیل استات رزین های اکریلیک اسید (VA / AA)، پلی وینیل کلراید استات (PVCA)، و polyvinylpyrrolidone (VP / VA کوپلیمر، مورد استفاده در ژل مو) .Due به بی ثباتی از رادیکال، تلاش برای کنترل پلیمریزاسیون از طریق ترین ‘زندگی / کنترل’ فرآیندهای رادیکال مشکل به اثبات رسانده اند. با این حال، قایق (یا بیشتر به طور خاص MADIX) پلیمریزاسیون ارائه می دهد یک روش مناسب برای کنترل سنتز PVA توسط علاوه بر این از زانتات و یا یک عامل انتقال زنجیره dithiocarbamate.

واکنش های دیگر

وینیل استات تحت بسیاری از واکنش های پیش بینی شده برای آلکن و استر است

هالیدهای هیدروژن اضافه به را استات 1-haloethyl، که می تواند با روش های دیگر به دلیل عدم در دسترس بودن مربوطه هاله-الکل نمی شود. اسید استیک اضافه می کند در حضور کاتالیزور پالادیوم را به دی استات ethylidene، CH3CH (OAC) 2

این تحت تبادل استری با انواع اسیدهای کربوکسیلیک.آلکن نیز دستخوش Diels-توسکا و 2 + 2 cycloadditions.

ارزیابی سمیت

در 31 ژانویه 2009،  ارزیابی نهایی کانادا به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن در معرض وینیل استات برای سلامت انسان مضر نمی باشد

این تصمیم تحت قانون حفاظت از محیط زیست کانادا (CEPA) اطلاعات جدید دریافت در طول دوره نظر عمومی، و همچنین به عنوان اطلاعات بیشتر اخیر از ارزیابی ریسک انجام شده توسط اتحادیه اروپا بر اساس شد.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت